Adidas bestiller 1.800 danske designerstole til deres nye hovedkvarter. Adidas hovedkvarter i den sydtyske by Herzogenaurach udvides med en helt ny bygning på 60.000 m2, der skal rumme op til 1.400 personer. Bygningen hedder Laces og er tegnet af det tyske arkitektfirma Kadawittfeld Architektur. Til byggeriet, som indvies her i sommeren 2011, har man valgt 1.800 stk. stole fra den danske møbelproducent Engelbrechts A/S. Den valgte stol er en polstret specialvariant i Chairik-serien, der er designet af Erik Magnussen.

Brug for hjælp? Kontakt en designambassadør i din region. Som en vigtig del af den regionale designindsats kompetenceudvikler Dansk Design Center en række lokale "designambassadører" i de 5 regioner. Den 11. oktober 2007 blev 19 designambassadører udnævnt ved et arrangement på Aros i Århus. De er fundet blandt kandidater i regionernes Væksthuse og relevante brancheforeninger. Direktør for Erhvervs- og Byggestyrelsen Finn Lauritzen overrakte diplomerne.

Den verdensberømte stol Ægget designet af arkitekt Arne Jacobsen i 1958 fejres i forbindelse med 50 års jubilæet i 2008 med lanceringen af 999 helt unikke stole. Det begrænsede oplag inkluderer for første gang chokoladebrunt ruskind på bagsiden og mørk chokoladebrun læder på forsiden. Den sofistikerede kombination i møbeldesignet af eksklusivt læder og ruskind komplementeres perfekt af et stel i massiv


Danskerne vil have luksus til hjemmet - dansk møbeldesign, senge, brændeovne, køkkener blev næsten revet væk på Boligdrømme for Alle 2007.
Danskerne er vilde med luksus, når det gælder ting til drømmehjemmet. Aldrig før har vi købt så meget og så dyrt til hjemmet, og det kunne mærkes på Danmarks største boligmesse - Boligdrømme for Alle 2007 i Messecenter Herning. - Det var en super god messe. Meget bedre end sidste år.

Det er ren livsglæde når Claire Requa driver designvirksomheden ACCENT på Østerbrogade. Hun har amerikanskjamaicanske rødder, men når folk ser hendes lamper, tænker de på H.C. Andersen.

Da Claire og hendes mand flyttede ind i lejligheden på Østerbrogade, manglede de en lampe, der passede til ejendommens 1800-tals stil. Claire gik ud og ledte, men de lamper, hun så, var alt for "alvorlige". Den tur lagde kimen til Claire de Lune. Et designkoncept og en grafisk form, som Claire med sine egne ord har kunnet "malke igen og igen":