I starten af 1960'erne forlod Poul M. Volther sin tegnestue i København og satte kursen mod Erik Jørgensen Møbelfabrik i Svendborg. I sin taske havde han tegningerne til en stol, som skulle vise sig at blive et af dansk møbelhistories største ikoner. Poul M. Volther præsenterede sit projekt for Erik Jørgensen. En stol, der mest af alt mindede om den menneskelige anatomi. Mødet var vellykket og fabrikken kastede sig over opgaven med stor entusiasme.
Opgaven bestod i at producere en stol, hvor der hverken var sæde, ryg eller armlæn på den normale vis, men som derimod nærmest bestod af overdimensionerede fritsvævende ribben.
I 1964 blev stolen præsenteret for publikum under navnet Corona. Godt nok fik stolen folk til at glippe med øjnene, men det skulle vise sig, at Corona stolen var lidt for avanceret for sin tid. Salget startede lidt tungt i 60'erne, lidt mere fart fik salget i 70'erne og endnu mere i 80'erne - for så endelig at eksplodere i popularitet i 90'erne.
Corona stolen fik dog stor popularitet fra starten i USA og Mellemøsten hvor den ofte blev brugt til fantastiske hotelindretninger m.m.
Film- og musikmiljøet har altid været fascineret af Corona stolens fotogene og unikke formsprog. Stolen er blevet brugt i et utal af modeserier, film og musikvideoer, begyndende med filmen ´Carnal Knowledge´ med Jack Nicholson fra 1971.
Den blev desuden valgt til møblering af Bella Centrets forhal under EU-topmødet i København i 2002.
Corona stolen har opnået international berømmelse og klassikerstatus og den symbolisere den perfekte forbindelse mellem kunst og møbel, desuden er den også en perfekt hvilestol. Hvert ribben støtter på det rigtige sted.
De første prototyper med bl.a. træstel handles til tårnhøje priser på auktioner verden over.