Share
Vores arv er vores produkt- og designforudsætning. Men vi har også et ansvar for at udvikle en virksomhed, der på nutidens og fremtidens forudsætninger, skal forvalte dette arvemateriale. Det kræver nytænkning og en evne til at tilpasse og omstille sin produktion og sin virksomhed. Munch og Labofa har rødder tilbage til henholdsvis 1938 og 1945. Labofa Munch - som den nyfusionerede virksomhed hedder - er i dag en moderne virksomhed på alle områder, men vi respekterer vores arv. Det er historien, der gør at vi tænker anderledes når vi designer, udvikler eller indkøber materialer. Og det er vores mange år i branchen, der har givet os den mængde viden, der gør os i stand til at rådgive virksomheder frem til en løsning, der passer til netop deres behov og ønsker.

Labofa Munch sikrer rammerne for den rigtige individuelle kontor-indretning - det er vores mission. Med den siger vi, hvad der er det væsentlige for os.

Neden for finder du nogle af kernebestanddelene i vores brand-filosofi:

Produkter er intet uden rådgivning - derfor sidestilles det hos Labofa Munch.
 
Form er intet uden funktion - vores møbler er ligeså avancerede indeni, som de er æstetiske udenpå.
 
Design er en selvfølge - Når Labofa Munch siger 'design' ligger der en langvarig tradition bag. Det er simpelthen en del af vores arv at samarbejde omkring formgivningen af vores produkter med de bedste arkitekter og designere.
 
Totalindretning er fremtidens måde at købe ind på - derfor har Labofa Munch det hele: Borde, stole, opbevaring og konference. Derudover samarbejder vi med de bedste handelsvareleverandører på markedet, bl.a. Fritz Hansen, FLOS, Wilkhahn og Globe.
 
Systematik og overblik - vores sortiment er som udgangs-punkt stort, da vores salgsrådgivning ikke skal tage udgangspunkt i få produkter, men i kundens mangeartede behov. Derfor har vi mange kombinationsmulighederne. Med vores matrice og vores salgsværktøjer gør vi alligevel sortimentet overskueligt.
 
Materialer: Mange kontormøbler ligner hinanden. Men Labofa Munchs ligner ikke alle de andre. Mange finder dem flottere, men en anden afgørende forskel er vores mate-rialeanvendelse: Vi sammensætter glas, komposit-materialer, træsorter, aluminium, laminat, linoleum, stål og plast på måder, som ikke er set før i vores branche.
 
Den professionelle kontorindretter afdækker behov og ønsker. Labofa Munch har den viden der skal til for at kunne afdække jeres behov - samtidig har vi den respekt der skal til, for samtidig at imødekomme jeres ønsker.

Labofa Munchs brand er essentielt for vores forretning. Derfor både udvikler og beskytter vi det - ligesom vi eksponerer det på samme måde i alle sammenhænge. Vores marketing er tæt forbundet med vores måde at sælge på. Her på hjemmesiden kan du se nogle af de mere synlige resultater af vores branding-indsats.


Designfilosofi   
Vores produkter udvikles med de bedste industrielle designere i Danmark og i udlandet. Flere af vores produkter har et vovet, men stadig enkelt udtryk. Og vi kan gå længere med vores design end vores konkurrenter, fordi vi ikke er begrænsede af traditionelle produktionsmetoder. God kvalitet er for Labofa Munch ingen hindring for godt design - det hele hænger sammen, hvis man tænker på den rigtige måde.

Funktion er intet uden form
Enten-eller. Det er den generelle opfattelse af form vs. funktion. Hvis funktionen er i top, kan formen ikke være det. Men er det virkelig rigtigt? Kigger vi rundt i andre brancher, tegner der sig et andet billede. Virksomheder som f.eks. Bang & Olufsen, Apple Computer og Louis Poulsen udvikler alle kompromisløse produkter - der både er veldesignede, indeholder højteknologi og leveres i en udsøgt kvalitet. Den samme kompromisløshed gør sig gældende for kontormøbler - og derfor tror Labofa Munch ikke på den konventionelle afvejning mellem form og funktion. Er udviklingsprocessen gennemtænkt så designere, ingeniører og indkøbere alle tager del i processen fra starten, kan der udvikles produktløsninger hvor både form og funktion er ligestillet og i top. Derfor siger Labofa Munch: Både-og.

www.labofa.dk