danskmoebeldesign_header_090111

Savo designer og markedsfører kontor- og visitstole til det norske og internationale marked. Savo er et af de mest solide og hurtigst voksende selskaber inden for møbelindustrien i Norge. Savo benytter ledende designere og fysioterapeuter i udviklingsarbejdet. Virksomheden er bedst kendt for siddekonceptet Savo Flydende Vip®, som gør Savo stolene til de måske mest avancerede ergonomiske stole internationalt.
Savo har fået Det Norske Designråds Mærke for Godt Design for to af sine modeller og for sin visuelle profil.

Savopriserne
Hvert år uddeler Savo priser for design, ergonomi og management.
Savoprisen - Design uddeles til studenter ved Kunsthøjskolen i Oslo eller Bergen. Savoprisen - Ergonomi uddeles til studenter ved en højskole, som uddanner fysioterapeuter og ergoterapeuter.  Savoprisen - Management uddeles til 3. års civiløkonomstuderende ved NHH for opgaver inden for strategi, organisation og ledelse, hvor virksomhedskultur er en vigtig del af opgaven.

Savoskolen
Målet med Savoskolen er at bevidstgøre om de muligheder, du har for at opnå ønskede resultater gennem en valgt adfærd.

Vi bygger identitet gennem design. Detaljer er vigtige, når helheden er enkel. Helhed er vigtig for at skabe en autentisk og distinkt identitet. En identitet kan kun skabes, hvis produktet og historien om produktet passer sammen.

Hvis arbejdsstolen skal være en succes, er det vigtigt, at forholdet mellem design, stil og ergonomi er i fuldkommen balance. Arbejdsstolen er et redskab, som har indvirkning på, hvordan vi arbejder, hvordan vi slapper af og hvordan vi udfolder os. Arbejdsstolen er platformen for inspiration, udforskning og dedikation. Arbejdsstolen er udgangspunktet for ekspression og aspiration…Med andre ord vejen til succes. At bevæge sig fremad er ikke nok, hvis vi skal være trendsættere. Vi er nødt til at stimulere følelserne, overskride forventningerne og udvikle begæret. Det er ikke nok at forbedre vores nuværende styrke. - Vi har brug for at ændre retning. Når vi ønsker at ændre retning, er vi nødt til at se ind i fremtiden. Ikke i morgen, ikke til næste år, men ind i en fjernere tid, hvor vi kan flygte fra begrænsninger inden for teknologi, materialer og mode. Her vil vi finde ideer, som vil inspirere til fremtidige siddekoncepter.

Kontormiljøet er et dynamisk, inspirerende marked, som stadig er sultent efter nye produkter og gode ideer. Det er et marked, som er interesseret i mode, detaljer, farver og ergonomi. Et marked, som er fascineret af nye arbejdsmåder. Inden for dette miljø er siddekonceptet en juvel - en catwalking supermodel.

Nye materialer skaber spændende muligheder og nye sprog. Traditionelle materialer er ærlige. Bløde materialer er medgørlige. Tunge materialer er sikre. Plast er humoristisk. Metal er rent, og træ er varmt. Vi betragter innovative materialekombinationer og kontraster som afgørende virkemidler på det internationale marked.

Hvad tror vi på?
Farve har også en funktion. Hos sommerfugle skal farven tiltrække sig opmærksomhed.
Form Skønhed kommer indefra og ud.
Helhed er harmoni mellem alle elementerne.
Enkelthed er ikke neutral.
Gud er i detaljerne.

Autentiske produkter kan skabe mange glade mennesker. Glade designere, direktører, producenter, leverandører, forhandlere, - men mest af alt, glade kunder.

www.savo.dk