danskmoebeldesign_header_090111

Det danske møbelhus Globe Furniture ekspanderer igen - denne gang med opkøbet af etandet stærkt dansk møbelbrand, Zero 4.

Globe, der producerer dansk og er kendt for sin store kollektion af arkitekttegnedekvalitets loungemøbler til konferencerum, receptioner og ventesale udviklet af ungedanske designere, har siden eftersommeren 2007 gennemgået en markant udviklingmed kapitaltilførsel, ændret ejerstruktur og en forstærket indsats på salgs- ogmarketingområdet.

Med opkøbet af Zero 4 bliver der nu sat yderligere trumf på ambitionerne om at skabe etinternationalt konkurrencedygtigt møbelbrand.

Globes adm. direktør Lars Schmidt Hansen understreger, at de to firmaer fortsætter somselvstændige virksomheder men med fælles hovedkvarter på Europaplads 16 i Århus.

"De to virksomheder vil sammen stå væsentligt stærkere, og både Globe og Zero 4 bliveren langt mere interessant samarbejdspartner. De understøtter hinanden enormt godt. Vivil tage et kvantespring frem på det internationale marked," siger Lars Schmidt Hansen,adm. direktør for Globe.

I efteråret 2007 tiltrådte Pia Halle som salgs- og marketingschef hos Globe, og hun serstore kommercielle muligheder for de to virksomheder.

"De to kollektioner komplementerer hinanden utrolig godt. Zero 4 er kendt for deresfeminin-organiske design, mens Globe er mere maskulint og minimalistisk. Nu kommer viud med en bredere kollektion, der rammer mange flere potentielle kunder og ønsker. Deter en klar fordel, og jeg ser store synergier på salgsmarkedet," siger Pia Halle.

En af Zero 4's væsentligste samarbejdspartnere er tegnestuen busk+hertzog. Herfra erder glæde over det nye ejerskab fra designer Stephan Hertzog."Jeg ser det som ekstremt positivt. Det er fantastisk godt, at de to brands kører videre hverfor sig samtidig med, at det økonomiske fundament er stærkere og salgsapparatet blivervæsentligt styrket. I Zero 4-kollektionen har vi produkter, som er i en helt speciel klasse.Der er tale om designmæssig kvalitet på højt internationalt niveau, og de produkter får nuen endnu bedre mulighed for at præsentere sig," siger Stephan Hertzog.

At der er fokus og efterspørgsel på designmøblerne fra Globe og Zero 4 indikerer de storeprojekter, de to firmaer har været involveret i alene i sidste del af 2007. Et udvalg af disse er: Globe:• ventemøblet "Waterlily" til Terminalen i Brisbanes nye internationalelufthavnsterminal• konferencestolen "Wing" til Sjælsø´s nye hovedkvarter i StockholmZero 4:• tildelt den prestigefyldte IF Product Design Award 2008 for "Plasma", en serie aforganiske ventemøbler• "Plasma" til den nye Terminal 5 i Heathrow lufthavn i London• loungestoleserien "True Love" til den nye Terminal 5 i Heathrow lufthavn• møbler til Ebay's nye hovedkvarter i LondonTendensen med fortsat stigende salg for både Globe og Zero 4 ser ud til at fortsætteunder de nye forbedrede vilkår."Ordrebeholdningen i det nye år er større end nogensinde, og projektlisten har helleraldrig været så stor," pointerer salgs- og marketingschef Pia Halle.Samlet set eksporterer Globe og Zero 4 til ca. 20 markeder, og strategien er fortsatudvikling."Vi er gearet til fortsat vækst såvel økonomisk som i relation til opkøb, og med den vækstvi planlægger, kan vi forudse, at vi løbende skal kigge på udvikling af organisationen,"lyder det fra Lars Schmidt Hansen, adm. direktør i Globe.