Operahuset i København har siden 2005 dannet rammen om adskillige unikke musikalske oplevelser. Aften efter aften leverer Operaens orkester det ene smukke musikstykke efter det andet, og sætter prikken over i'et ved mange menneskers musikalske oplevelse. Orkesterets rolle er dermed helt unik for Operaen. Og hvad er mere centralt for orkesteret end musikerne og deres instrumenter. For at give musikerne en bedre siddestilling og dermed en bedre kontakt til sit instrument, valgte man fra operaens side at fokusere på de stole, musikerne skulle sidde på. Det var her HOWE og David Rowlands 40/4 stol kom ind i billedet. En beslutning, der ud over at forbedre det musikalske udtryk og hverdagen generelt for musikerne, også havde en stor indflydelse på hverdagen for Operaens tekniske personale. Ud over at 40/4 stolen gav musikerne en unik siddekomfort, der sikrede, at de sad godt under længerevarende forestillinger, så betød den lette håndtering af 40/4 stolen også, at det tekniske personale oplevede en reducering af deres arbejdsbyrde i det 41.000 m² store Operahus. Som en afgørende detalje for valget af netop HOWE og 40/4 stolen var, at den lette håndtering af 40/4 stolen betød, at den ligeledes kunne medbringes, når orkesteret var på turné.
Med Operaen i København fuldender HOWE sine kulturelle leveringer i Skandinavien, da HOWE også er repræsenteret i operaen i Oslo og i Koncert & Kongreshuset i Uppsala.